10 Temmuz 2014 Perşembe

TRANSSİBİRYA EKSPRESİ


1999 yılında yaptığım ilk yurtdışı seyahatimden sonra bir çok ülke, bir çok şehir gezdim, her gezimi büyük bir keyifle yaptım. Önyargıyla yaklaştığım yerler de oldu, coğrafi şartlarında zorlandığım yerler de. Ama hepsi beni zenginleştirdi, bana çok şey kattı. Çalışan bir insan olmak ne yazık ki gezilerin sürelerini ve tarihlerini etkiliyor. Yıllık izinler ve bayram tatillerini hassas bir teraziyle ölçer gibi ayarlayarak en az sürede en yüksek verimi hedefledim hep. Zamanla hedeflerim büyüdü, mesafeler uzadı, kıtaları aşmaya başladım, aslında çok da zevk almadığım aktarmalı ve uzun uçak yolculukları beni bambaşka diyarlara götürdü. Yeni yerler, yeni insanlar, bilmediğim şeyler keşfetmek için biraz zorluğa katlanmak gerektiğini, vıdı vıdı etmeden, tatsız sürprizlere karşı hoşgörülü davranarak yaşanan sıkıntıları hazza dönüştürmenin sanatını öğrendim. Ve ham iken pişmiş, olgunlaşmış bir gezgin olmanın verdiği güçle uzun ama çok farklı bir geziye başlamaya karar verdim.

Gezinin videosunu izlemek isteyenler tıklayın: http://www.youtube.com/watch?v=1NtdmNVNosA
 
 

 
Ağustos ayının 21 inde İstanbul’dan Moskova’ya kalkacak bir THY uçağıyla başlayacak bu gezi, 15 gün boyunca binlerce kilometre ve yaklaşık 7 saat dilimi katedecek bir trenin tekerlerinin ritmik tıkırtıları arasında devam ederek Moğolistan’ı aşacak ve Çin’in başkenti Pekin’de sona erecek. Her gezgin gibi uzun zamandır benim de hayallerimi süsleyen bu seyahatin rotasında Moskova-Kazan(Tataristan),  Yekaterinburg, Novosibirsk, Irkutsk (Doğu Sibirya), Ulan Ude (Buryatia), Baykal Gölü, Ulan Bator (Moğolistan), Göktürk Abideleri, Gobi Çölü ve Pekin var.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder