1 Ekim 2014 Çarşamba

DONGHUAMEN GECE PAZARI

Dünkü akşam yemeği az gelmiş olacak ki sabah kalkar kalkmaz aklıma Pekin'de yaptığım gece yürüyüşünde karşıma çıkan gece pazarının unutulmaz yemek görüntüleri geldi.

Pekin'in kalabalık caddesi Wangfujin'i dikine kesen bu sokakta turist grupları muhteşem (!) açık büfeden cesaretle deneme yaparken bir Çinli rehberin "Bunları nasıl yiyorsunuz, biz normal hayatta böyle şeyler yemeyiz, turistik bir hadise tamamen" sözlerini gülümseyerek dinledim. Çin kırsalında bazı köylerde köpek eti dahi yendiğini bildiğimden ve her arzın talep doğurduğunu da kabul ettiğimden ona çok da inanmadım.

Tatlısından tuzlusuna normal yiyeceklerin yanında iddialı seçeneklerin de sunulduğu pazardan renkli görüntüler paylaşıyorum. Menüde et, tavuk, balık, karides, kalamar, deniz kestanesi, deniz yıldızı, akrep, kara böcekler, güvercin, çekirge, kırkayak, solucan, noodle, sebzeler, meyveler, kurabiyeler var. Ben yedim mi? Hayır, şansımı fazla zorlamadım. Akrep tadanlar ağızlarına bol miktarda kızartma yağı kokusu yayıldığını, başka bir tat almadıklarını söylediler.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder