12 Eylül 2014 Cuma

TRENDE OKUMAK

2 hafta süresince bir kompartmanda seyahat edecek olduğumu düşünerek önceden kendimi oyalayacak bir şeyler almayı planladım. O kadar uzun sürede sürekli camdan dışarı bakılmazdı. Bir şeylerle kendimi meşgul etmeliydim. Bu yüzden 2 kalın kitap ve sudokumu aldım yanıma. 2 kitabın biri Dostoyevski'nin Suç ve Ceza'sı , diğeri ise Sevil Atasoy'un cinayet kanıtlarıyla alakalı kitabıydı. Lokasyon önceliği vererek Suç ve Ceza'ya başladım, Rus edebiyatına gençliğimden beri düşkün olmam işimi kolaylaştırdı ancak yine de kitabı ancak Moğolistan'a girerken bitirebilmiştim. Raskolnikov Sibirya'ya sürgün edildiğinde Sibirya'yı tamamlamıştım. Sonrasında herhangi bir kitap okuyacak zamanı bulamadım. Sudoku? Elime almadım desem inanır mısınız?



Trende hayat çok hızlı geçiyor, yemekler epey zaman alıyor, yollarda harika manzaralar var ve fotoğraf tutkunu olarak bunları kaçırmamam gerekiyordu, günün geri kalanında tren dışında gezilerde olduğumuzdan kitap için gerçekten zaman kalmıyor. Kahvaltı sonrası bir saat ile yatmadan bir saat belki.... Kitap dışında da okuyacak şeyler var, seyahat rotasındaki kentlere dair bilgiler, günlük gezi planları...Okuduğunuz her ne olursa olsun, soğuk bir bira eşliğinde yazdan kalan son güneşin cama vuran sıcaklığında keyif çatmak paha biçilemez.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder